Kis pénz kis foci, avagy FEHOVA 2017.
2017. február 12. írta: Halfdane

Kis pénz kis foci, avagy FEHOVA 2017.

Minden évben komolyan gondolkodóba esem, hogy érdemes-e időt és pénzt költeni a Fehovára. Idén azonban azzal győzködtem magam, hogy a vizek nagy része még mindig jéggel borított, illetve ha a személyes érdeklődésem nem is űzne ki, de ti, kedves Olvasók az ország különböző szegleteiben, talán szívesen olvasnátok egy beszámolót.01_csuka.jpg

Magyarországon több mint 300.000 ember horgászik, mégis az az érzésem, hogy a nagy cégek nem látnak ebben a piacban olyan potenciált, hogy komoly promócióval, komoly megjelenéssel készüljenek egy kiállításra. A résztvevők túlnyomó része kereskedő, aki a szezon előtt igyekszik egy kis forgalmat csinálni magának. Nincs is ezzel semmi baj, viszont tetten érhető, hogy a kereskedők a jól bevált, eladható termékeiket hozzák ki, nagyítóval kell keresni az igazán érdekes újdonságokat. Én is nehezen találtam annyi témát, amely megtölt egy cikket, de azért pár érdekes dologgal tudok nektek szolgálni. Ehhez pl mit szóltok?02_balin.jpg

Kifejezetten a gyártói standokra fókuszáltam, szinte egyedüliként volt jelen a Normark egy bemutató egységgel, amely azonban sok érdekességet tartogatott. Pl. egy helyen lehetett megtekinteni a jelenleg piacon elérhető szinte összes Shimano orsót, így mód nyílt arra, hogy egymás mellett tekergessem az legmagasabb és a legalacsonyabb árkategóriákat képviselő eszközöket. 04_stella.jpgTermészetesen a Stella FI a csúcs, gyakorlatilag minden szempontból tökéletességet sugárzik, ugyanakkor az árban alá pozícionált orsók is meglepően komoly minőségérzetet adtak. 05_tp.jpgAz új Twin Power szériát többen is használják a környezetemben nagy megelégedéssel, sőt olyan véleményt is hallottam, hogy a legendás F szériához méltó legendát alkotott a Shimi. Nekem talán személyes kedvencem a Stradic FK széria, majdnem hozza a Stella-féle sima futást, ugyanakkor az ára annak kb. negyede, szerintem egy kiváló pergetőorsó lesz hosszabb távon. 03_ati.jpgVan CI4 anyagból készült verziója is, ez érezhetően könnyebb. Sokakat érdekel az olcsó vonal is, pl. az új Nasci vagy a Sienna modellek nagyon szépek lettek, nagyon harapós dizájnnal születtek újjá. Ezek az orsók korábban az olcsó(bb) kategória igazi igáslovai voltak. Tekergetés közben az volt az érzésem, hogy a Shimano minden erőlködés nélkül tud(na) az olcsó kategóriában is felső kategóriás minőséget adni, de akkor mivel adná el a drága orsóit? Ezért aztán az olcsó modelleket valamivel el kell rontani, pl. rátettek a Nascira egy olyan dögnehéz hajtókart, hogy egy gyors tekerés mellett az orsó már kellemetlenül ráz.06_nasci.jpg

A stand másik oldalán a Rapala és Storm csalik új modelljeit állították ki. Amióta megjelentek Magyarországon a felsőkategóriás japán csalik, a Rapala kicsit lesajnált lett, azonban az utóbbi évek fejlesztései hatására szerintem megint élvonalbeli minőséget képvisel. A Rapala azért nem véletlenül fogalom, jól bevált modelljei megbízhatóan teszik a dolgukat, én magam is őket részesítem előnyben pl. egy dunai süllőzés alkalmával. Ezért aztán azonnal meg is ragadta a tekintetem az SSR széria új színe, amely a GFR és az SFC közti átmenetként definiálható. 13_rapalak.jpgTeliholdas éjszakákon, vagy lámpafénnyel megvilágított szakaszokon az SFC már gyakran túl feltűnő, ez a szín azonban kiváló lehet. Én biztosan ki fogom próbálni. Érdekes koncepció, hogy a cég készített fa testű, ám vastag műanyaggal borított csalikat is, amelyek így a balsa csalik felúszási tulajdonságait hordozzák, de nem lyuggatja ki őket az első komolyabb süllő. Szimpatikus koncepció. 21_rapalak.jpgVégül a cég kedves és felkészült képviselője felhívta a figyelmemet az új festési technikára is, amelynek szakmai részleteit nem igazán értettem (a tamponnyomás helyett valami más technológia), de az eredmény önmagáért beszélt.23_rapala.jpg

Sajnálom, hogy a Daiwa nem jött ki önálló standdal, érdemes lett volna egymás után próbálgatni a konkurens termékeket. Ezért aztán a Webfishing Center standja felé irányítottam a lépteimet, tudvalevő, hogy Móri mester erősen elkötelezett a márka irányában. Nem is csalódtam, mert mindjárt a kezembe került egy Luvias, ami szinte közhelyszerűen tökéletes érzést keltett. 07_luvias.jpgÉrdekes, hogy a Shimano nem erőlteti az orsók kikönnyítését, a Daiwa azonban inkább ilyen irányt választott. Előbbiekből inkább sugárzik a nyers erő, utóbbiakból viszont a fantasztikus elegancia. Azért erre a kérdésre majd a Horgászshow után még visszatérünk, ott majd alaposan végigtekergetem a teljes szortimentet.

Multiorsókban Pisti komoly választékkal rendelkezik, pl. alkalmam nyílt egymás mellett kipróbálni a régi és az új Zilliont. A TDZL Zillion Type-R egy igazi legenda, nem véletlenül. 08_zillionok.jpgErős, tartós, kifinomult szerkezet. Az újabb modellbe a Daiwa belesűrítette az összes innovációját – T-wing zsinórvezető, SV dob, stb – kikönnyítette a házat és létrejött egy kétség kívül modernebb, ám számomra sokkal kevésbé vonzó orsó. Szép is, jó is, kissé elveszett az egyéniség. Közben Papdi Gyurka sokkolt minket az étrendjével, a munkáltatójától utasításba kapott répát majszolgatta nem teljesen őszinte mosollyal :D09_gyurka.jpg

Viszont sikerült ráakadnom egy újdonságra, a Daiwa Proprex XR Baitcast orsóra. Egyelőre nem tudom teljesen értelmezni ezt a Prorex márkanevet, nekem nagyhalas felhasználást sugall a név (rex: király latinul), a termékek között meg nagyjából minden van, felhasználásban és árban is elég széles a paletta. Az orsó nem szólított meg egy kézbevétel alapján, majd szerét ejtem, hogy a vízparton kipróbáljam. Viszont közben összefutottam Hernyák Auréllal a Daiwa egyik arcával, aki gyorsan át is rángatott a Walterland standjára és a kezembe nyomott egy AGS karbongyűrűs modellt a Prorex szériából. Na erre viszont felhúztam a szemöldökömet, mondhatom, hogy a kiállítás egyik meglepetése lett számomra.10_prorex.jpg Ez a gyűrű már nagyon régen izgatja a fantáziámat, a könnyűsége okán hihetetlen gyors botokat eredményez. A kézbe fogott mindkét modell (PX-AGS-632MFS-AS, 191 cm, 10-35 g, valamint (PX-AGS-732MLFS-AS, 221 cm, 5-25 g) elképesztően gyors és könnyed érzést keltett. Az áruk 60-70 ezer Ft között mozog, ennek ellenére jó ár-érték arányúnak gondolom, különös tekintettel az SVF carbon blankra. Ezt a technológiát eddig a Daiwa legdrágább botajiban láthattuk, most pedig – a szintén felsőkategóriás karbon gyűrűkkel együtt – leköltözött a középkategóriába. Figyelemre méltó!

Hogy ne csak a „nagyokról” essen szó, pár hónapja jelent meg a magyar piacon az amerikai Lew’s márka, amelynek a termékeire rettenetesen kíváncsi voltam. A Horgász Zóna standján alkalmam is nyílt megtapizni az új orsóikat. Először a Team Lew’s Custom Pro Speed Spool SLP orsót fogtam kézbe, amely méretével, súlyával, kifinomultságával a legnagyobb gyártók prémium termékeivel is felveszi a versenyt. Az ára magyar pénztárcához képest ugyan borsos, amelyre nyilván rásegít a 27% áfa és a vámteher is, ugyanakkor még így is versenyképesnek tűnik, ha azt nézzük, hogy ez az orsó leginkább az Abu MGX2, Shimano Aldebaran, Daiwa Steez vonalon rúg labdába. Ja, majd elfelejtettem, tavaly meg is nyerte az ICAST-ot a legjobb édesvízi orsó kategóriájában. Hoppá! 17_lews.jpgKézbe ragadtam néhány botot, de az AGS élmény után ezek nem igazán ütötték át az ingerküszöbömet, ugyanakkor feltűnő dizájnban nem volt hiány. Nekem ugyan kicsit erős ez a zöld szín, de határozottan vagány és feltűnő. Amerikában nagy trend most ez a gumi nyélkiképzés, szerintem át fog szivárogni Európába is.18_lews_bot.jpg

Itt az ideje, hogy visszavegyek a grafomániámból, ezt követően már csak rövid szövegekkel kommentálom a képeket, amelyek remélhetően magukért beszélnek. 

  1. Egészen egyedi nagyhalas orsókoncepció a Penn-től.20_penn.jpg
  2. Ígéretes gumik a Stormtól. Nincs új a nap alatt, régen a Spronak volt ilyesmi twistere, az adta a csukát. Szerintem ez is jó lesz. 25_storm_gumik.jpg
  3. Szintén Storm, manapság divatos, bordás testű gumihallal.24_storm.jpg
  4. Egy igazi gyöngyszem. Megabass Pagani26_pagani.jpg
  5. A Daiwának beírtam egy pirospontot ezért a horogakasztóért.29_akaszto.jpg
  6. Orsótartóban a Daiwa verhetetlen.28_orsotarto.jpg
  7. Microwave gyűrű. Rettentő kíváncsi vagyok a gyakorlati előnyére.11_microwave.jpg
  8. Gunki orsó: megbízható máodvonal vékonyabb pénztárcájú horgászoknak. Jónak tűnik.12_gunki.jpg
  9. Új Flatt Shad színek.14_flatt.jpg
  10. Festett cseburaska fejek. Pofonegyszerű, egyben zseniális dolog, mégis csak a Fishing Time standján láttam ilyet életemben először. Rajta van a rendelési listámon.15_csebuk.jpg
  11. Érdekes vertik megoldás, ki kell próbálnom.16_vertik.jpg
  12. A Shimano is kezd megtanulni botot építeni. Ebben még mindig nem igazán erősek, de a Zodias széria nagyon ígéretes.27_zodias.jpg
  13. Úszó patkány. Kétség kívül élethű, de engem nem izgatott fel annyira. A pörgő lábú kacsában nagyobb fantáziát látok. (A fotó elég gyatra lett, de mozgott a kis izgága...)30_patkany.jpg
  14. Sütni való keszeg trollingozni. Dobálni nincs értelme….19_keszeg.jpg
  15. És végül egy igazán viccesen aranyos próbálkozás :D

20_sorsjegy.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tesztpeca.blog.hu/api/trackback/id/tr2712251338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása