A kereplő – Lurestar Blade
2022. április 24. írta: Halfdane

A kereplő – Lurestar Blade

Régóta tervezem ezt a cikket a (tudomásom szerint) az első röpsúlyos kínai multiorsóról. Mármint tudtommal ez volt az első szélesebb körben is hozzáférhető, kizárólag röpös kurbli a mágneses (mágnespogácsás) fékrendszerű orsók tengerében (A Haibo Smart lásd itt, hibrid fékes). Hogy miért tartott másfél évig ennek a cikknek a megírása? Ennek egészen vicces oka van, olvassatok tovább, hamarosan elárulom. 

021_3.jpg

Micsoda élményeket köszönhetek ennek a tekerőnek!

A pogácsás rendszerű mágnesfék talán azért a legnépszerűbb, mert gyártástechnikailag a legegyszerűbb. Nincs ugyanis szükség túl precíz megmunkálásra, a mágnesesen kapcsolódó részek nem érintkeznek, a mágneses fékezőerő a slendriánabb illesztések esetén is hibátlanul működik. A Daiwa egymásba csúszó mágnesgyűrűi már sokkal precízebb megmunkálást igényelnek, a Shimanora jellemző röpös rendszerek pedig kifejezetten érzékenyek arra, ha a fizikailag is kapcsolódó felületek nem egyenletesek, a dobás során hullámzó fékezőerő és ezáltal vibráció jön létre. Mindenképpen történelmi pillanatnak éltem meg tehát, hogy végre a kínai horgászcikk-ipar bevállalt egy kizárólag röpös orsót, ideje volt, ha tényleg saját helyet szeretnének maguknak kikönyökölni a horgászcikkek piacán. 

058.jpg

Kifejezetten szép darab

Ahogy a dobozból kicsomagoltam az orsót, egészen szokatlan minőségérzet kerített a hatalmába. Az orsó ugyanis vajsimán fut, illesztései meglehetősen precízek, az egész kivitelezés kimondottan minőséginek tűnik. A hajtókarnál van némi lötyi, de nem vészes, nem szokatlan mértékű. Az alumínium orsóházra épített műanyag elemek összességében egy erős középkategóriás orsó érzetét kínálják. A forma egyébként számos kínai orsóból ismerős lehet, mivel rengeteg gyártó használja ezt a platformot, tele van az Ali az orsó klónjaival, de kizárólag ez a modell volt a megvásárlás pillanatában röpsúllyal szerelve. 

057.jpg

A bot karcolódásra hajlamos részét saján megnyugtatásomra bebandázsoltam. Sérülésfóbiásoknak és tárgyfetisisztáknak ajánlott megoldás!

Ránézésre is kifejezetten szép az orsó. Ugyan a halvány barnás-szürkés (khmmm… fosbarna?) szín nem éppen a legszebb, amit el tudok képzelni, a Ryobi Zauberek ikonikus barnasága után könnyen megszokható, pláne hogy a Ryobi annak idején komoly minőségi sztenderdet honosított meg a máig méltán népszerű Zauber modelljével. Ennél azonban nagyobb flash a piros tekerő és a piros dob, ami kifejezetten vagányra sikerült. Naná, hogy piros zsinórral kellett feltölteni a divatosság jegyében! (Tudom, most kapar az arcába néhány olvasóm….:)) 

061.jpg

Szerintem ez egy szép orsó a hülye feliratoktól eltekintve.

060.jpg

Ez se kellett volna rá, szebb lenne a sima oldallap.

063.jpg

Ez viszont még összefirkálva is jól néz ki.

A kínai orsókínálat legnagyobb gurítása, hogy a BFS azaz a kiscsalis orsókat elérhetővé tették a kispénzű horgászok számára, ez azonban nem ez a kategória, még ha hasonló fizimiskával fut számos népszerű modell, mint Pl. a Fishband GH100 is. Dobja mély, nem jár hozzá sekély dob, tehát általános célú orsóval van dolgunk. A súlya ettől függetlenül csekély, köszönhetően a műanyag deckniknek. A hajtókar fém, nem karbon, bár a különbség csak grammokban mérhető. A vagányságot is a meggypiros kiegészítők jelentik, amik messziről kiabálják, hogy „Hahó, a gazdám egy nagymenő!!!” Már ha ez a látszat számít valakinek....

064.jpg

És amiért ez az orsó befért a Tesztpecára....

065.jpg

A zúgó-búgó fék.

A menőség mákonyától elbódulva az első dobás azonban igazi meglepetéssel szolgál. A csali ugyan gyönyörűen repül, mindeközben az orsóból olyan berregések, nyögések szabadulnak fel, hogy a meglepett horgász ijedtében eldobja a cájgot. Komolyan, ilyet még nem hallottam, de szerintem ti sem. Az alant látható videóban belekóstolhattok az élménybe, de a valóság ennél még sokkal durvább. Hol van a DC-s orsók diszkért vinnyogása? Ez egy kereplő, egy légvédelmi sziréna! Ha szőlősgazda lennék, bizony ezzel riogatnám a seregélyeket a dűlőben.

Biztos voltam benne, hogy belenyúltam egy rossz szériás darabba, és mivel a Lurestar reklamációkezelése példaértékű (lásd a sztorit itt), reklamációt fontolgattam. Előtte kicsit szétnéztem a Fészbukon, és kifaggattam a kínai „szekta” (Üdv, Attila! Ehe-ehe :)) tagjait, hogy van-e a kurblival érdemi tapasztalat. Nem csak hogy volt, de kifejezetten visszaigazolták, hogy a jelenség nem egyedi, mindenhol kerepel az orsó. Elképedésem nem csekély, mert amúgy kifejezetten kezes darab, remekül dob, de ez a hang kiborító. 

014_7.jpg

Sokat horgásztam vele, de a nyári svéd túrám adta a legszebb halakat.

Nem reklamáltam tehát, hanem szétszedtem, majd összeraktam az orsót. Zsíroztam, olajoztam, tisztítottam, mostam, de a jelenség maradt. Bele kell törődni, ez a tekerő hangos. Pedig az alap, amit lemásoltak, erősen hajaz a Shimano nagyonis kifinomult SVS Infinity rendszerére, a pörgő dobnál kis fékpofák kifelé billenve súrlódnak egy fémgyűrűhöz, ez adja a fékezőerőt. A fékerő nagy dobsebességnél a (szög)sebességgel egyenesen arányos, legalábbis többé kevésbé (megveszekedett szakmai érdeklődőknek a témába vágó remek, grafikonokkal is illusztrált cikk az alábbi linken található: https://japantackle.com/tackle_topics/brake_system.htm). A technológia tehát jó, a Shimi gyakorlatilag tökéletesre csiszolta, csak le kell másolni. 

015_7.jpg

A rendkívül mély folyószakaszok felderítéséhez a szonár elengedhetetlen. 

Csakhogy nem jöttem rá, hogy mi a bánat nem stimmel. Illesztési, felületkezelési problémát nem érzékelek, a megmunkálás hibátlan. Tippem szerint az anyagválasztásban van a hiba. Valószínűleg a fékpofák anyagát érdemes lenne újragondolni, illetve valószínűnek tartom, hogy a műanyag deckni is jelentősen erősíti a zajt. Erre utal a dobozszerű hang, ami kifejezetten műanyagos csengésű. 

016_5.jpg

Itt ez az apraja. Sekély vízből jött, a vízinövények között agresszíven rángatott gumira. 

Mindez a használhatóságot nem befolyásolja, sőt kifejezetten extra szórakoztató funkciónak tekinthető, amikor horgásztársaim ijedten kapják oda a fejüket az első dobásnál és kikerekedett szemmel merednek a kezemben lévő instrumenumra, hogy ez meg mi a búbánatos frászkarika. Remek vidám pillanatokat okozott ez nekem, mindeközben próbálom a helyzetet azzal kezelni, hogy faarccal mordulok hitetlenkedő horgásztársamra: Nem röhög! De aztán többnyire én is elröhögöm magam….:D 

026_2.jpg

Aztán találtam egy remek törést, 3-ról 9 méterre szakadó mederrel, kövekkel, akadókkal.

Most már értitek ugye, hogy miért dekkolt ez az orsó nálam több, mint egy évet? Egyszerűen ki kellett tapasztalni ezt az észveszejtő kerregést. A zaj az idők során mit sem csökkent, ellenben az orsóval elég sok halat fogtam és azt kell mondanom, hogy megbízható, jó társ. Kifejezetten kiemelendő, hogy a dobási tulajdonságai a legjobbakkal összemérhetőek, bizony a százezres kategóriájú orsókat megszégyenítő dobástávok érhetők el vele. A használat során a zaj jellege nem változott, tehát rendkívüli kopás, szétrázódó illesztés nincs. Minden szempontból jól használható és a vízparti fákon tanyázó kormoránokat is elzavarja. 

020_5.jpg

És beindult a verkli...

022_4.jpg

Csak a legszebb példányokat fotóztam, de egyre nőtt az átlagméret.

Úgy dunai wobbleres balinozáshoz, mind kiscsalis gumizáshoz használtam. Utóbbi módszerhez az itt megénekelt Kingdom Solo bot volt a társa, amely a teszt óta a fegyvertáram állandó eleme. (Azzal a kiegészítéssel, hogy a sérülékenységet egy olcsó bandázzsal küszöböltem ki, ami ránézésre jó ronda, de ez kevésbé zavar, mint az összekarcolt fém és fa elemek). Legemlékezetesebb fogásom az egyéni rekord csapósügerem, amelyet sajnos nem tudtam hitelesen lemérni, de közel volt az 50 centihez (farokkal, hiszen az is a hal része, nem csak a hús). 

023_4.jpg

Ő volt a bandanagy! Amikor kijött, megszűntek a kapások, vagyis az egész bandát kifogtam :)

vlcsnap-2021-08-27-14h33m58s497.png

A féket is leteszteltem a sügerezés közben beugró jobbacska csukával. 

Így debütált tehát az első kínai röpös kurbli. A kezdeti lépést üdvözlöm, de a bejárandó út még hosszú ahhoz, hogy a piacon érvényesülni tudjon. El fog jönni az idő, amikor majd ezeket az orsókat harmadáron is össze lehet mérni a márkás versenytársakkal, de azért addig még van mit csiszolgatni. Addig is nagyothalló vagányoknak messzemenőkig ajánlható darab :D

017_4.jpg

 Megtisztelő a Graff Hungary-val együttműködni.

És végül egy kis videós anziksz. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tesztpeca.blog.hu/api/trackback/id/tr7516672992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása